Foto: Publicitātes foto
Latvijas dizaineri, Riga Fashion Week dalībnieki, stāsta par savām 2011. gada pavasara/vasaras kolekcijām:

Ilja Bulychev Jeans

19. gadsimtā zeltračiem bija nepieciešamas bikses, kas spētu izturēt to īpašnieku smago darbu un daudzos piedzīvojumus. Tā džinsi kļuva slaveni. Valkāšanas procesā un saskarsmē ar akmeņiem, zemi, smiltīm un zeltu katrs džinsu pāris ieguva savu unikālu nokrāsu.

"Ilja Bulychev Jeans" pret-a-porter kolekcija ir džinsu vēstures iedvesmota 200 gadu garumā. Katrs pāris ir radīts no dārga selvedge materiāla, ko plaši izmanto Japānas džinsu modes dizaineri. Katram no kolekcijas apģērbiem ir pavisam neliela tirāža un tie visi ir 100% roku darbs. "Ilja Bulychev Jeans" kolekcija piedāvā ideālas džinsu bikses 21. gadsimta zeltračiem. Tās ir unikālas no dizaina viedokļa, ērtas un nepārspējami stilīgas. Ar laiku katrs džinsu pāris pārņems sava īpašnieka raksturu un kļūs par neaizvietojamu garderobes sastāvdaļu. "Mēs valkājam džinsus lai kļūtu skaisti, bet arī džinsi izmanto mūs, lai kļūtu skaistāki!", saka Ilja Buličevs.

KatyaKatya Shehurina

KatyaKatya Shehurina 2011. gada pavasara/vasaras kolekcija "Buduārs dārzā"

Versaļa. Rīts. Silti saules stari iekļūst caur samtainām portjerām, cēli apspīdumi uz zīda tapetēm un gadsimtu veca parketa čīkstoņa. Rīta gaismas dūmakā skriet caur zālēm, atvērot durvis pēc durvīm, kamēr nenokļūsi dārzā. Pastaigāties vieglajos apģērbos basām kājām, pa svaigu, ar rīta rasu segtu, zāli, tur, kur urdz strūklaka, tur, kur rožu dārza žilbinošie aromāti.

Katjas Šehurinas jaunā kolekcija piedāvā vieglas sievišķīgas kleitas, kas ir papildinātas ar roku darba aksesuāriem no pusdārgakmeņiem, kristāliem un ziediem no zīda. Blāvas, saulē izbalējušas krāsas, izteikti sievišķīgas formas, smalko mežģīņu un zīda maigums. Rīgas modes nedēļas skates laikā pirmoreiz tiks prezentētas dažas kleitas no jaunās līnijas katyakatya shehurina vintage, kuru iedvesmoja pagājušā gadsimta 20. - 50. gadu buduāru tērpu stils: zīda kleitas, vintāžas kombinācijas, puscaurspīdīgi tērpi, kas ir radīti no mūsdienu materiāliem. Visas šīs līnijas kleitas ir izgatavotas vienā eksemplārā; neatkārtojami savā izsmalcinātībā, tāpat kā to nākamās īpašnieces. Kolekcija ir tapusi sadarbībā ar SockBox.

Marija Vlasova

Jaunā Marijas Vlasovas kolekcija radīta pēc viņas pašas īpaši izstrādātas vilnas apstrādes metodes, kurā materiāls iegūst statisku formu. Kolekcija sastāv no perlamutra krāsas kleitām, kas veidotas pudeles formā un, kas vēlāk tiek transformētas interjera priekšmetos. Kolekciju papildina Diānas Radeiko cepures. Skates sponsors: Perwoll.

NARCISS

Laiks ir tikai pagātne un nākotne. Dzīve - tā ir tagadne. Vairākums no mums ir iesprostoti laikā - pagātnē vai nākotnē. Līdz ar to mums neizdodas izjust patiesu mieru un pašreizējā mirkļa burvību, bet tieši pašreizējā mirkļa novērtēšana sniedz zināšanas un savas dvēseles un patiesās iekšējās esības apzināšanos. Lai to panāktu, ir jāiziet no laika un tas jāizgaisina.

NARCISS 2011. gada pavasara/vasaras kolekciju "Laika plīvuri" iedvesmojuši dažādi kukaiņi, gliemežvāki, lapas un augi, kas iekusuši dzintarā, kuru tik bieži var atrast izskalotu jūras krastā visā Baltijā. Šie pagātnes liecinieki ir ceļojuši cauri laikam, vienlaikus saglabājot savu sākotnējo formu dzintarā, par spīti neredzamajiem laika slāņiem.

NARCISS kolekcija rāda pagātnes estētiku kopā ar mūsdienu tehnoloģiju. Akmeņos mazgātas zīda kleitas maigi zilās un pelēkbrūnās krāsās kopā ar vieglu šifonu un īpaši mīkstajiem sarža apģērbiem pārvēršas laika kapsulās, kas atspoguļo un rada laiku. Aksesuāri - jostas un kaklarotas ar dabiskiem gliemežvākiem un akmeņiem, kas pārklāti ar caurspīdīgu plastiku, - saved kopā pagātni un nākotni, sniedzot iespēju izbaudīt tagadni. NARCISS Jūs aicina atklāt mirkli un atbrīvot sevi no pagātnes pieredzes un raizēm par nākotni.

Natālija Jansone

Natālija Jansone ir viena no vadošajiem dizaineriem Latvijā. Viņa ir veiksmīgi piedalījusies izstādēs ne tikai Rīgā, bet arī Parīzē, Milānā, Tokijā un Londonā. Natālija Jansone ir beigusi Sanktpēterburgas Valsts universitātes Austrumu zinātņu katedras fakultāti (Korejiešu filoloģija). 1997. gadā Natālija izveidoja savu pirmo kolekciju "Cukurs" un kopš tā laika strādā ar savu zīmolu "Natālija Jansone". Savā Vecrīgas studijā viņa radījusi tērpus saviem klientiem, prestižu restorānu, viesnīcu un bāru darbiniekiem, kā arī tērpus Latvijas Nacionālās operas izrādām un Eirovīzijas dalībniekiem. Šobrīd Natālija strādā pie aviokompānijas "AirBaltic" formas tērpu izveides. 2005. gadā viņa uzvarēja ES konkursā, lai piedalītos izstādē "ES Gateway to Japan", un tanī pat gadā saņēma četrus pasūtījumus no galvenajiem Japānas tirdzniecības uzņēmumiem. Tagad savus apģērbus Natālija aktīvi pārdod ne tikai Latvijā, bet arī Japānā. Par īpašiem nopelniem eksporta jomā Natālija ieguva balvu no Latvijas ekonomikas ministrijas "Eksporta GADA balva 2006". 2006. un 2007. gadā Natālija Jansone tika atzīta par "Gada Modes mākslinieci".

2011. gada pavasara/vasaras kolekcija "Ruby" ir veidota no trikotāžas un 100% zīda. Trikotāžas auduma sastāvā ir tikai dabiskas šķiedras: kokvilna, viskoze un zīds. Visa kolekcija ir maiga un lidojoša, kur vieglais audums patīkami samīļo ķermeni. Kleitas, blūzes un vestes ir savstarpēji papildinošas, un tās var viegli kombinēt vienu ar otru. Apģērbs ir ideāls jebkura vecuma sievietei un jebkurai ķermeņa komplekcijai.

PAVILJONS

2011. gada pavasara/vasaras sezonas sieviešu pret-a-porter kolekcija "Absinthe".

Saskaņā ar leģendu absints kļuva zināms 1792. gadā, pateicoties franču ārstam Pierre Ordinaire, kurš šo dzērienu izrakstīja kā zāles pret dažādām slimībām. Līdz 20. gadsimta sākumam Parīzē absints jau bija kļuvis par bohēmas un uzdzīves dzērienu. To dzēra un daudzināja tādas personības kā Pikaso, Hemingvejs, Degā un Van Gogs, kuri uzskatīja, ka absintam piemīt burvju spēks, kas sniedz iedvesmu. Absintam visbiežāk piemīt smaragdzaļš tonis, kam par godu tas ir iemantojis iesauku "Zaļā feja", taču absints mēdz būt arī caurspīdīgs un dzidrs, dzeltens, brūns vai sarkans. Poēts un simbolists Pols Verlens (Paul Verlaine) absintu nosaucis par "Zaļo raganu",  savukārt mistiķis un mags Aleisters Krovlijs (Aleister Crowley) absintam veltījis eseju, kurā nosaucis šo maģisko dzērienu par "Zaļo dievieti".

Iedvesmojoties no šī bezgala maģiskā dzēriena apcerējumiem, PAVILJONS ir radījis sievietes tēlu, kurš atspoguļo tā laika mākslinieku un mistiķu fantāzijas, ir pilns bohēmas gara, Parīzes šarma un neprātīga absinta-vērmeļu aromāta, kas ļaus skatītājiem pakavēties te uz realitātes, te fantāziju un sapņu robežas. Šis stāsts ir par visdažādāko sieviešu sapņiem, kaislībām un vērtībām, kuras ilustrēt palīdzēs sieviešu garderobes spilgtākie simboli, bez kuriem stāsts par sievieti nebūtu izstāstāms. Kas tieši tie ir, lai pagaidām paliek tīts dūmos un absintā.

Šoreiz PAVILJONU pārstāvēs četru dizaineru komanda: Elīza Ceske, Vita Radziņa, Agnese Narņicka un Dace Krieviņa Bahmane.

QooQoo

Zīmolu QooQoo raksturo drosmīga grafikas integrēšana audumā. Zīmola dizainere Aļona Bauska plaši pielieto grafiskā dizaina spējas vizuāli transformēt cilvēka ķermeņa formas, padarot tās pievilcīgākas. Jaunās kolekcijas "Galaktiskā Dārzniecība" prezentācija solās būt aizraujošs piedzīvojums modes cienītājiem. Īpašos apavus modes skatei ir veidojusi apavu dizainere Ringla.

SALT

Iedvesmas avots kolekcijas konceptuālajai izstrādei ir Jevgēņija Griškoveca romāns "Krekls", kura galvenais varonis Aleksandrs, virmojošas lielpilsētas vides ieskauts un mīlestības pārņemts, kopā ar savu draugu Maksi, izdomāja spēli Hemingveji. Pareizāk sakot, spēli izdomāja Maksis. Šīs spēles obligāts priekšnosacījums ir krekls. Krekla nēsātājs ir mistifikācija, noslēpums. Nav iespējams precīzi noteikt viņa sociālo stāvokli, nodarbošanos. Iespaids jārada it kā nevērīgs, bet vienlaikus perfekts, tāds, no kura novērsties nav iespējams. Spēles vieta - kafejnīca. Ir jāizliekas, ka esat tajā pirmo reizi, pat ja tā nav. Spēles objekts - sieviete, eleganta sieviete. Raugoties sievietei acīs, tieši un drosmīgi, jāinteresējas par viņu patiesi un sirsnīgi, kamēr situācija attīstās līdz uzticībai un atklātībai. Jāprot būt asprātīgam, mīļam, jāpasūta dzērieni. Jāsasniedz patiesa saldkaisle bez noslieces uz pavedināšanu, bet, ja rodas iekāre, ar to jācīnās, cīņu neslēpjot. Tā ir balansēšana uz smalkas robežas - nedrīkst rasties vēlme apmainīties ar telefona numuriem. Pirms viņa iekāpj taksometrā - pēdējo reizi cieši ieskaties acīs! Atskatoties viņa ieraudzīs divus Hemingveju siluetus. Paliek nojausma par nenotikušo un doma par Lielisko vīrieti. Ak, jā, un Hemingveju spēlētājiem nevar būt cits vārds kā vienīgi Ernests.

Sarmīte Ostaņeviča 

Sarmīte Ostaņeviča mācījusies Kensingtonas un Čelsejas koledžās Lielbritānijā, un modes kursos Saint Martin's koledžā Londonā, strādājusi par dizainera asistenti un piegrieztņu konstruētāju dažādos modes veikalos un pie individuāliem dizaineriem. Šoruden viņa debitēs Rīgas Modes nedēļā.

Dizainere gūst idejas no grāmatām, no gleznām, muzejiem, galerijām, drēbēm un ikdienas dzīves, kas pārvērš modernā apģērbā. Kolekcijai dizainere iedvesmu smēlusies militārā stila apģērbā. Izmantojot vienkāršas formas un lakoniskus rakstus, viņa pārvērta tos modernos, sievišķīgos apģērbos. Dizainere saglabāja krāsu toņus pēc iespējas tuvāk savai oriģinālajai idejai - daudz bēšīgie un zaļie toņi, zelta un vara krāsas, katūna un lina audumi, lai balansētu siluetu, ko vēlējās iegūt. Sarmītes Ostaņevičas mērķis ir likt sievietei justies un izskatīties skaistai.

Tanja Pavlova

Pazīstamās dizaineres Tatjanas Pavlovas 2011. gada pavasara/vasaras kolekciju "Fantāzija" pārstāv zīmols "La.Mi.Fa". Rīgas modes dizainere Tanja Pavlova strādā Latvijas tirgū jau vairāk kā 10 gadus. Viņa ir 1. starptautiskā pret-a-porter konkursa (2002. gads) uzvarētāja, konkursa "Pastaigas stils" (2003. gads) laureāte, kā arī vairākkārtēja starptautiskā Parīzes pret-a-porter salona un citu starptautisko izstāžu un konkursu dalībniece. Mākslinieces darbības galvenais virziens ir novatoriski materiāli, kas tapuši pateicoties ekskluzīvai tūbas tehnikai. Jaunā 2011. gada pavasara/vasaras kolekcija "Fantāzija" ir absolūti novatorisks kolekcijas autores idejas zīmējums.

Žanete Auziņa

Kolekcijas konceptuālā filozofija balstīta uz idejas pirmsākumu jebkurā radošā nozarē - no iedvesmas idejai līdz kvalitatīvam un pilnvērtīgam produktam. 2011. gada pavasara/vasaras kolekcijas "The Dreams Show" iedvesma ir ideju, krāsas toņu, materiālu, faktūras un formas izvēles rezultāts, ko radošai personībai piedāvā 21. gadsimta pasaules atspoguļojums. Krāsas toņu ietekmes rezultātā radošas personības prāts ģenerē idejas, kuru pirmsākums materializējas maketos un to attīstības nākamajā posmos: precīzos aprēķinos, konstrukcijās un vizuālos projektos.

Kolekcijas modeļu matu sakārtojuma dizainu veidojis Andris Kačanovskis, make-up dekoratīvā kosmētika no SHISEIDO.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!